Episode 8a – Kobi Naim (Part 1)
קובי נעים

[הורדה]  [iTunes] [Spotify] [חלק שני]

היום נסעתי לבקר את המאסטר קובי נעים בסטודיו הביתי שלו בקיבוץ מענית, וביחד ניהלנו שיחה סוחפת של שלוש שעות על כל נושא אפשרי בסאונד, אשר הולידה את הפרק הטכני ביותר של מדברים סאונד עד כה, אשר החלטתי לפצל לשני חלקים. זהו החלק הראשון מבין השניים.

למי שלא מכיר מדובר פה במוזיקאי גדול ומבכירי טכנאי הסאונד בישראל. כמוזיקאי שימש כקלידן בהופעותיהם של גלי עטרי, מאיר בנאי, שרון חזיז ואתי אנקרי. הלחין מוזיקה לפרסומות וסרטי תדמית, ביניהם ל”עובדה” של אילנה דיין, בזק, דלק, מע”צ, ליוויס, מט”ח והסרט “איש החשמל” עם שם טוב לוי.

 קובי שימש כפרוגרמר בפרויקטים שונים, ביניהם האלבום הראשון של החברים של נטשה, קובי רכט, שלום חנוך – “ערב ערב” ויהודית רביץ. הפיק מוזיקלית את המופע “פנסים” של שרון חזיז. כאיש סאונד החל לעבוד ב- 1982, כעוזר טכנאי באולפני גל קול. את שירותו הצבאי עשה כטכנאי שידור והקלטות בגלי צה”ל, שם היה חבר בצוות הקלטות החוץ, שהקליט בין היתר את מופעיהם של ג’ק ברוס, ג’ון מקלפלין, צ’יק קוריאה, דייר סטרייטס, כוורת, הפילהרמונית הישראלית, הקאמרית הקיבוצית ועוד. לאחר שחרורו עבד באולפנים רבים, בין היתר כטכנאי ראשי באולפן המאסטרינג “SDL” של לואי להב, שם מיסטר את אלבומיהם של פורטרט, איפה הילד, אלון אולארצ’יק, שרון ליפשיץ ורבים אחרים.

שימש כטכנאי הסאונד באלבומיה ובהופעותיה של ריטה – “אהבה גדולה”, “תחנות בזמן” ו”תפתח חלון”. פיתח תכניות לימוד ולימד סינתזה, טכנולוגיה של המוזיקה וסאונד בבית ספר רימון ובמכללות הד, ספיר, כנרת ורזוננס. שימש כמנכ”ל מיוזיקשופ, היבואנית הגדולה בישראל של ציוד לאולפני הקלטות, והיה מעורב כיועץ, מתכנן אקוסטיקה ואינטגרטור בהקמת אולפנים רבים, ביניהם עברי לידר, JCS, PLAY, RnBeat Studio ורבים אחרים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *